tisdag 23 juli 2013

Dag 29: Första varma maten på länge

Den positiva trenden har fortsatt. Idag låg totalhalten av mina vita blodkroppar på 0,7! Nu har de också börjat mäta en särskild grupp vita blodkroppar som heter neutrofiler och de låg på 0,2. När neutrofilerna har stigit till 0,5 behöver jag inte längre vara så strikt isolerad till mitt rum.

På morgonen åt jag vad som för mig dessa dagar är en riktig brakfrukost: några smörgåsrån, ett kokt ägg och nyponsoppa. Till lunch var det lapskojs. Vanligtvis ingen favoriträtt men det gick ner ofattbara nästan halva portionen. På parkpromenaden blev det en halv glasstrut. Sedan kände jag mig väldigt proppmätt och nästan lite illamående. På kvällen gick det lite sämre med den varma maten. Men några smörgåsrån och nyponsoppa har slunkit ner åtminstone. Det känns helt underbart att kunna äta lite igen och magen verkar klara det ganska bra. Nu känner jag mig sliten, kommer nog att somna tidigt ikväll.

2 kommentarer:

  1. God morgon Jenni!!
    Nu ser det ljusar ut för varje dag!
    "Det ska va skönt å leva", Jenni!!
    Du kanske kommer att älska "lappröran" fortsättningsvis. Tror däremot inte att du kommer äta smörgåsrån och nyponsoppa så länge till!!!
    Nätvännen igen.Säg till om du tröttnat på mina kommentarer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina kommentarer, lite pepp är aldrig fel! :) Jenni

      Radera