tisdag 16 juli 2013

Dag 21 och 22: Trött

Igår sov jag hela dagen. Fick näringsdropp och ett smärtstillande medel för halsen eftersom det gör ont när jag sväljer. Det var lite morfin i den tabletten, så det kanske bidrog till att jag blev så trött, plus att den enda illamåendemedicin som jag tycker hjälper lite, Temesta, egentligen är en slags sömnmedicin. Jag fick också en transfusion med trombocyter, alltså blodplättar som gör att blodet kan koagulera.

Idag kände jag mig riktigt pigg på förmiddagen. Sov gott på natten och fick till och med i mig ett halvt glas nyponsoppa och ett halvt smörgåsrån. Sedan blev jag jättetrött, sov några timmar och kräktes på eftermiddagen. Men det känns ändå som att jag mår lite bättre idag än vad jag har gjort de senaste dagarna. Får näringsdropp även idag, på så låg hastighet som det går för att jag inte ska må illa.

Fortfarande har mina vita blodkroppar inte kommit igång, men det kan bli vilken dag som helst nu säger läkarna.

Håret har fortsatt att rasa i drivor, det ligger strån överallt i sängen. Jag ska nog klippa det så kort det går idag eller helt enkelt raka bort det.

Pappa ska hålla mig sällskap här på sjukhuset i några dagar. Det känns skönt.

3 kommentarer:

  1. Blir så himla glad för att du har fått känna dig lite piggare. Du ska se att läkaren har rätt att det äntligen vänder.
    Du är stark ändå fast du känner dig skral.
    Hoppas du har något bra att meddela imorgon också.
    Tänker på dig varje dag.
    Vän på nätet

    SvaraRadera
  2. Har dig i tankarna Jenni,

    Massa styrkekramar!

    SvaraRadera
  3. Kämpa på! Hoppas de vita kommer snart! Tänk vad härligt den dagen du packar ihop dina saker och får åka hem. Kram /Maria - hodgkinsgruppen

    SvaraRadera