torsdag 18 juli 2013

Dag 23 och 24: Status quo

Igår var jag så trött och illamående på kvällen att det inte blev något blogginlägg. Men på förmiddagen mådde jag skapligt. Det verkar som att det är min piggaste tid, även om det tar lång tid för mig att vakna till och komma ur sängen. Jag sover igen, för sömnen blir lite störd under natten. Klockan 23 får jag medicin och klockan 02. Sedan vaknar jag alltid självmant vid 05 och har svårt att somna om.

Jag får kortison mot illamåendet och en tablett som heter Temesta. Tabletten hjälper litegrann, men tyvärr inte helt. Men något som är positivt hittills har jag i alla fall varit förskonad från infektioner och smärtan i munnen är också uthärdlig.

Idag får jag en transfusion med trombocyter, alltså blodplättar för att blodet ska kunna koagulera. Jag ska också få mer glukosdropp och näringsdropp under dagen.

Än så länge ingen förändring av de vita blodkropparna. De är fortfarande på noll.

Nu har nästan allt hår ramlat av och jag snaggade bort det sista med sax.

1 kommentar:

  1. Snart snart snart vänder det, det är ingen rolig resa du gör, men kämpa på, jag har varit där och man ser inget slut på eländet, men till slut så mår man äntligen bättre. Styrkekramar i massor.

    SvaraRadera