måndag 22 juli 2013

Dag 28: Vita blodkropparna fortsätter att stiga

0,4 är värdet för mina vita blodkroppar idag. Alltså en riktigt hopp uppåt från 0,1 igår! Det känns fantastiskt. Men jag har haft en väldigt trött dag och kom inte ur sängen förrän på eftermiddagen. Det strulade lite med blodprovstagning och mediciner eftersom den ena slangen till CVK:n tätnade och man blev tvungen att använda min porth-a-cath iställlet, alltså den dosa jag har inopererad under huden. Jag var jättetrött och ville bara sova men det var personal som kom och gick hela tiden.

Min pojkvän som varit på besök reste hem igår kväll och på eftermiddagen idag kom pappa. Då blev det som vanligt en rullstolspromenad i Stadsträdgården där jag klämde en halv Sandwich-glass. Sedan har jag även fått i mig några smörgåsrån, en näringsdryck och lite yoghurt. Det låter inte mycket men är nog mer än vad jag sammanlagd ätit på flera dagar. Som stöd har jag även fått dropp med glukos och salter samt en påse trombocyter. Jag har sluppit det äckliga näringsdroppet som har förstärkt mitt illamående.

Det känns att magen inte är riktigt van vid mat än, så jag tål bara väldigt lättsmälta saker. Men i morgon hoppas jag kunna peta i mig några skedar varm mat också.

Illamåendet har helt klart blivit bättre, har inte kräkts en enda gång hittills idag.

2 kommentarer:

  1. Så roligt att höra! Gläds med dig! /en som hittat din blogg nyligen o läst igenom varenda inlägg.

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt Jenni!!! Sådan hopp önskar jag du delger oss många dagar framåt.
    Du har en fantastisk familj runt dig. Du har skrivit tidigare om att både din mamma och pappa och pojkvän turas om att vara hos dig.
    Det är full förståligt att de vill stötta dig så långt det är möjligt. Ensam är aldrig starkast. Fortsätt med de stärkande promenaderna i parken tillsammans med dina nära och kära.
    Kan berätta för dig att igår efter en lång, varm arbetsdag kände jag mig svullen i ben och fötter. Tog cykel ner till sjön kl 21.30 och vadade ut till över knäna (är nämligen en stor badkruka). Stod och njöt en kvart. När jag cyklade hem kändes benen lätta och friska.
    Så visst är vatten, luft och vind läkande.
    Din styrka har gett resultat.
    Nätvännen

    SvaraRadera