fredag 12 juli 2013

Dag 18: Nytt försök med näringsdropp

Jag har fortfarande lika svårt för att äta och dricka, men har kräkts mindre idag. Jag har fått kortison mot illamående, men jag märker ingen skillnad. Idag gör vi ett nytt försök med näringsdropp också, alltså inte bara det vanliga sockerdroppet, utan även en vit lösning som ska innehålla fler näringsämnen jag behöver för att inte svälta. Det droppar in med extremt låg hastighet och hittills har det gått bra.

Min pojkvän är på besök och jag är så lycklig att ha honom här. Tyvärr måste han tillbaka till sitt sommarjobb i morgon, men då ska mina föräldrar komma hit istället. Just nu känns det skönt att inte vara ensam.

Vid 11-tiden kände jag mig ganska pigg, även om jag är väldigt svag i benen. Men min pojkvän skaffade fram en rullstol och så begav vi oss till parken så att jag fick andas lite blomdoft, känna vinden i håret och solen i ansiktet. När vi kom tillbaka kände jag mig helt slut och kräktes, men det kändes skönt att ha lämnat sjukhusrummet en stund.


1 kommentar:

  1. ....bra Jenni, du tar in av det som ger dig lite kraft; vind,sol,natur. Dina små steg leder i rätt riktning. Snart vänder det!!!! Förstår att du får höra detta och att det är svårt att tro på det.Önskar dig styrka att härda ut.
    Tack för att du skriver och du ska veta att vi här ute tänker på dig och hoppas på snar bättring.

    SvaraRadera