söndag 7 juli 2013

Dag 13: Utslag och mer illamående

Just nu ser jag fördjävlig ut. Jag har enormt mycket finnar, pannan är alldeles prickig, och kortisonet som jag fått har gjort mig rund i ansiktet. Det kliar i ansiktet men jag vågar inte röra dem eftersom jag är så infektionskänslig just nu. Jag tröstar mig med att detta väl kommer att gå över tillslut.

Lyckades inte sova mer än några timmar i natt. Har svårt att sova på dagen också. Kroppen känns så konstig, inget funkar som det brukar. Det går inte att vila igen, även om jag är trött.

I morse kräktes jag två gånger och mådde rejält illa. Har fått pröva flera medikamenter mot illamåendet men inget verkar ha hjälpt hittills. Idag pratade läkaren om ytterligare en ny grej, en medicin de kan ge till barn mot illamående som vi ska prova.

Korta stunder kan dock illamående försvinna av sig själv, som nu när jag skriver detta. Sedan kan det mola i timmar. Det är helt ologiskt känns det som. Jag önskar det gick över, då skulle jag ju kunna må riktigt bra nu när febern är borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar