torsdag 28 november 2013

Lång behandling med Foscavir

Sov oroligt i natt. Hade feber och mardrömmar, vred mig hit och dit i sängen. När morgonen kom var det dags för Foscarvir-droppet mot CMV, sedan kom ronden. Jag fick veta att jag kan räkna med cirka 3-4 veckors behandling med Foscavir, längre än vad jag föreställde mig. Nu vill jag nog faktiskt ordna så att jag kan få den där behandlingen hemma i min stad. Men det kommer att bli jobbigt med det långdragna droppet tidig morgon och sen kväll, totalt cirka 7-8 timmar om dagen på sjukhuset. Så smidigt det vore om en sjuksköterska kunde komma hem till mig istället. Då skulle jag kunna ha det nästan som vanligt. Jag anar dock att det inte är avsett för en patient som mig. Men jag ska i alla fall fråga. Någon läsare här på bloggen som fått hjälp med behandling i hemmet?

Matlusten idag har inte varit på topp och jag känner mig trött i kroppen. Det blev ändå en promenad runt parken i en frisk vind som rasslade runt löven i grusgångarna.

2 kommentarer:

  1. ASIH (avancerad sjukvård i hemmet) borde absolut kunna göra detta. Hör med din kommun/ditt landsting, hs/Louise

    SvaraRadera
  2. Bra idé om behandlingen kunde ske hemma. Dels för att slippa sjukhusmiljön som du nu är "allergisk" mot, dels att slippa vistas i en bakteriemiljö som kan vara ett hot emot dig ,och dels att du inte riskerar att tappa matlust och därmed kraft.
    Men du ska samtidigt vara garanterad att du kan få en säker behandling hemma. Jag tror du är stark nog att vara bestämd i ditt önskemål och stå på dig om du möts av en tvekan, ta annars hjälp av dina närstående som kan trycka på.
    Du får ju stöd i dina funderingar av lolouise i hennes kommentar.
    Hälsningar vän på nätet

    SvaraRadera