söndag 10 november 2013

Äntligen feberfri

Jag har inte haft feber på hela helgen, så det borde ju vara en riktig förändring. Den försvann samtidigt som mina vita blodkroppar började stiga och när jag fick intravenös antibiotika. Jag är enormt trött i huvudet, seg som kola, men kroppen är piggare och det känns mycket lättare att vara ute och promenera.

Många provsvar har kommit men ännu har man inte hittat något som kan förklara att jag haft feber i flera veckor. Det känns i alla fall bra att man har kunnat utesluta flera besvärliga basselusker.

Det jag hoppas på nu är att svaret på benmärgsprovet ska vara ok och att jag får åka hem i början av veckan. Om febern håller sig undan även fortsättningsvis ska det bli skönt att fortsätta med mina promenader, börja rida igen och försöka bygga upp en bättre kondition.

2 kommentarer:

  1. Hej Jenni! Det är helt otroligt! Du klarar ta mig tusan allt! Från ett immunförsvar på noll så är du nu åter på banan! Vem skulle inte vara seg som kola i huvudet efter det du har gått igenom de senaste dagarna. Det måste ju vara tillåtet att ta igen sig. Om du oroar dig för segheten så fråga din läkare om det hänger ihop med t ex bedövningen du fick i samband med ryggmärgsprovet. Det är underbart att du slipper febern så du ska se att nu återvänder krafterna undan för undan. Ät så mycket du bara orkar för att bättra på krafterna.
    Allt gott till dig!

    Medresenären

    SvaraRadera
  2. Hej, du fantastiska tjej som reser dig upp trots allt som tynger ner dig.
    När man som jag följt alla turer som du måst genomgå så håller jag andan när jag öppnar din blogg. Är det något nytt spektakel idag, tänker jag. I dag drar jag ett djup andetag när jag läser rad för rad. Blir så glad för din skull!!. Jag har skrivit många gånger att det snart vänder för dig men ack vad det dröjt. Men nu verkar allt mycket mer positivt och du ska se att det går vägen denna gång.
    Är nu bara benmärgsprovet bra så behöver du återhämtning, mental läkning och en massa positiva vibbar. Din häst blir en rehabiliteringspotential- sol, vind, luft, natur, positiva känslor, muskelstyrka. Mammas goda mat har du skrivit om tidigare, nyttja den. Pappas trygga närvaro, nyttja den. Jag vet inte om du får använda lotion eller parfym och smink, men i så fall unna dig det.
    En mega kram från mig, vän på nätet

    SvaraRadera