tisdag 12 november 2013

Bra provsvar

Idag har jag fått en del bra besked. Levern såg frisk ut på röntgen och benmärgsprovet såg ok ut. Det fanns förstadier till alla typer av blodkroppar i benmärgsvätskan, och man kunde dra slutsatsen att produktionen var ok. Anledningen till att jag ändå har dåliga blodvärden, särskilt trombocyter, borde då vara att de förbrukas väldigt snabbt när de kommer ut i blodet. Varför det blir så vet man inte exakt men man ska pröva att ge mig antikroppar, immunoglobuliner, i dropp för att se om det kan göra det bättre.
Är det någon läsare som har fått sådan behandling?

3 kommentarer:

  1. Blir så glad idag när jag läser i din blogg att provsvaren var positiva, jätteroligt att läsa, det är du verkligen värd efter tålamodsprövande bakslag.
    Under 90-talet så fick jag flera sjukdomar, en av dem var en hosta (astmatisk bronkit) som inte var av denna värld. Jag hade en s k IgA-brist, Då fick jag gammaglobulin.Vi med dåligt immunförsvar gick på immunbrist-enheten på Huddinge sjukhus och alla fick en egen pump. Den använde jag i ca 1 år. När jag återhämtat mig, så förbättrades hela min hälsa, jag slutade hosta och slutade med pumpen. Det hjälpte en del just då, tills mitt eget allmäntillstånd blev bättre. Inga biverkningar alls, det fyller på krafter och immunförsvar.
    Hoppas du får åka hem snart så livet får börja bli normalt igen!
    Kram från Kerstin

    SvaraRadera
  2. Hej Jenni! Tänk att du äntligen får positiva besked! Jag känner stor lättnad och gläds med dig. Du ska se att "vinden vänder" och du sakta men säkert kommer tillbaka till ett normalt liv. Dig verkligen väl förunnat! Se framåt och låt dina tankar skapa positiva bilder, bilder att längta till, bilder som tar dig in i framtiden.
    Jag önskar dig allt gott och en bamsekram!
    Medresenären

    SvaraRadera
  3. Härliga dag, både ute och min själ, att få läsa så mycket positivitet från dig Jenni. Det ser ju verkligen bra ut nu.
    Ett extra tack till dig Kerstin som gett upplysningar till Jenni om det svåra ordet gammaglobulin.
    Så himla skönt om det finns medikamenter som inte ger biverkningar.
    Nu har du snart "fotat till Hodgkins".
    Vän på nätet.

    SvaraRadera