fredag 15 november 2013

Feber igen

Jag hann knappt hem innan febern var tillbaka, på kvällen steg det och höll i sig hela natten. Man har inte hittat någon bakterie i någon av alla prover man tog när jag var inlagd men febern försvann när jag fick intravenös antibiotika. Nu är febern tillbaka, ungefär tre dagar efter att jag fick sluta med det. Så nog verkar det vara något samband.

Nu har jag fått antibiotika utskrivet i tablettform och ska se om det blir någon förbättring under helgen. Jag hoppas det fungerar, det vore skönt att kunna vara hemma några dagar. Hellre se på tv i min egen soffa än i sjukhussängen. :-)

3 kommentarer:

  1. Hej Jenni!
    Förbaskade feber! Tänk att det ska behöva vara så motigt! Det måste rimligtvis vara någon bakterie som finns någonstans, annars skulle ju inte antibiotikan ha gjort verkan tidigare. Jag lider verkligen med dig som aldrig får vara ifred. Den starkaste kan tappa sugen under sådana omständigheter.
    Jag önskar dig god bättring, enorm styrka och kraft att se framåt trots att det är motigt!

    Medresenären

    SvaraRadera
  2. Det var inte vad jag förväntat mig att få läsa.
    Men du får knyta näven i fickan och se framåt. Idag promenerade jag till sjön som låg helt spegelblank. Här är 12 g varmt, Inte kan man tro det är 16 nov. Jag önskar att du hade kunnat komma ut lite idag, men med feber är det inte lämpligt.Hoppas du har en balkong eller uteplats
    så du kan få andas in lite höstluft.
    Du fixar detta även denna gång.
    Vän på nätet.

    SvaraRadera
  3. Att vara stark är
    Att leva livet som det är
    Att acceptera dess kraft
    och ta del av den
    Att falla till botten
    Slå sig hårt
    Och alltid komma igen

    Att vara stark är
    Att våga hoppas
    när ens tro är som svagast

    Att vara stark är
    Att se ljus i mörkret
    Och alltid kämpa
    för att nå dit.

    Du är er en riktig kämpe, önskar att du blir frisk riktigt snart!!!

    SvaraRadera