onsdag 6 november 2013

Benmärgsprov

Ännu en dag på sjukhuset. Jag mår skapligt, lite trött och febrig men äter bra. Mina vita blodkroppar har ökat något men jag är fortfarande så pass infektionskänslig så att jag är isolerad.

Läkarna överraskade på morgonronden med att de ville ta ännu ett benmärgsprov för att kontrollera produktionen av blodkroppar. Jag kan inte påstå att jag blev jätteglad även om det gick smidigt att göra det där provet förra gången. Jag bad om lugnande och fick samma medel som när jag var med om BAL-undersökningen. Det gjorde ont den här gången trots bedövningen så jag är glad att jag fick bli riktigt dåsig. Sedan sov jag i ett par timmar.

4 kommentarer:

  1. Hoppas immunförsvaret stiger snart och att provsvaren visar på något som är "lätt" att bota. Jag håller med tidigare personer som kommenterat att det är svårt att veta vad man ska skriva/säga. Allt känns futtigt, vill ju lindra och stärka men hittar inte orden. Jag lider med dig och vill att du ska få slippa alla besvär och få ge dig ut och rida och göra annat som du mår bra och blir glad av! Du borde få tapperhetsmedalj för allt du tagit dig igenom! KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Du ska se att det blir ordning på produktionen av vita blodkroppar och att du slipper vara skyddsisolerad så lång tid. Att leva så isolerat måste vara påfrestande. Vi är ju sociala varelser och mår bra tillsammans med de vi tycker om och att inte få röra sig fritt känns som en tvångströja. Benmärgsprov verkar inte vara någon hit även om det finns droger att ta in. Du står ut och fixar det mesta! Jag vet inte om det är mister Hodgkin eller miss Hodgkin med djävulen avbildas som en han, så vi kör på det. En väl riktad spark både fram och bak på mister Hodgkin skulle kännas gott!
    Alla kramar i världen till dig!
    Medresenären

    SvaraRadera
  3. Jenni, nu är du på GGGGGG igen!
    Det är tillåtet i en sådan situation att ta all hjälp som går att få. Du har verkligen blivit satt på prov under dina behandlingsintervaller, så kan du komma lite lättare undan någon gång så unna dig det.
    Gläds åt att du "är skaplig" och "äter bra" och att "dina vitingar har ökat". Du har varit inne på ett sidospår en tid men nu ser det ut som du funnit huvudspåret igen, följ skylten "Mot tillfrisknandet"
    Vän på nätet

    SvaraRadera
  4. Du är en äkta kämpe!
    Så tråkigt att höra att du måste gå igenom så jobbiga saker men på något sätt tycker jag på det du skriver att det vänder nu. Önskar dig all tillfriskning som finns att få!

    SvaraRadera