tisdag 26 november 2013

Ingen cancer på röntgen!

Äntligen en glädjebesked! Efter att ha våndats hela helgen och varit inställd på det värsta så fick jag dra en lättnadens suck. Det syntes inga tecken på canceraktivitet på bilderna! Min höga sänka och långvariga feber beror på något annat. Åh så skönt, jag kan inte ta in det. Att få ett återfall nu hade varit så fruktansvärt skrämmande. Nu slipper jag åtminstone oroa mig för det!
 

För övrigt då? Jo jag blir kvar på sjukhuset några dagar till. Mitt immunförsvar är fortfarande väldigt lågt och jag är skyddsisolerad. Läkarna ska diskutera om man ska sätta in behandling mot cytomegaloviruset, CMV, som verkar komma smygande igen. Man vill också se om behandlingen med immunoglobuliner (antikroppar) ger någon effekt. Det kan hjälpa immunförsvaret mot virus och kan kanske även göra att mina trombocyter varar längre i blodet.

10 kommentarer:

  1. Det finns bra besked och så finns det BRA besked! Det här var ett BRA besked! Och det syns på ditt ansikte :))))

    Åh vad skönt! Jag hoppas du väldigt snart mår bättre och kan åka hem!

    SvaraRadera
  2. Jenni, Jenni, Jenni!!!!!!!
    Tack för att du delger oss ett sådant glädjebesked. Tack och lov att det var bra.
    Och vilket leende, du strålar! Vad skönt! Du ser fräsch ut trots allt du tvingats gå igenom.
    Njut nu av detta, Jenni! I morgon har du dubbelt upp med krafter att ta dig an ev behandling.
    Stronga du! Skicka en stor glädjekram till din familj.
    Hälsningar från en glad vän på nätet, som du skrämt rejält de senaste dagarena.

    SvaraRadera
  3. Små steg av lycka! Kram Jenny i Bromma

    SvaraRadera
  4. Yes!, Yes!!, Yes!!! Det bästa tänkbara besked, en riktig rysare men en behaglig sådan. Otroligt viktigt för dig så att du kan våga tro på ett tillfrisknande, lika viktigt för dina närstående för att samla kraft att kunna stå vid din sida men också glädjebesked för oss som följer din blogg. Det känns som vi alla har dragit högsta vinsten! Håll ut, se framåt och tänk på din goa häst! Det syns på ditt leendet att du mitt i denna tuffa situation kan känna glädje!
    Önskar dig fortsatt kraft och mod att tänka framåt!
    Medresenären

    SvaraRadera
  5. Åh vad du strålar Jenny, jätte söt är du :-) och lika glad blir jag. Immunglobelinerna kommer troligtvis att hjälpa dig, de hjälpte mig från ständiga virusinfektioner och kronisk svår hosta, Bra att läkarna kom med den snilleblixten :-)! Grattis Jenni, ingen cancer och det är det bästa beskedet av alla!
    Må så gott och se framåt nu!
    Varna hälsningar och kram från Kerstin

    SvaraRadera
  6. Hej igen! Kom på en sak! Det finns en film, Pretty Woman, med Julia Roberts, där hon får ett "glädjefnatt", när hon inte bara blir ett tillfälligt "ligg" utan köps för att vara agera flickvän i samband med en viktig affärsmiddag. Filmens tema är klassiskt, den rike snygge men olycklige killen som raggar upp en tjej, i det här fallet en prostituerad ganska vulgär tjej. Relationen utvecklas till äkta kärlek och historien får ett lyckligt slut. Man kan tycka vad man vill om filmen och dess innehåll men den innehåller en hel del scener, som man minns och som man kan skratta åt. Filmen och filmens musik blev en succè. Julia Roberts är en skicklig skådis, som gör att man minns ett antal scener. Jag fick lust att göra "glädjefnattsscenen" i går kväll när jag läste om ditt positiva besked. Titta på filmen och skratta och le både åt dråpligheter, töntigheter, människosyn och inskränkta värderingar.
    Medresenären

    SvaraRadera
  7. Härligt!! Din lättnad syns verkligen och smittar av sig, det är oroligt att läsa om alla komplikationer och ovissheten. Hoppas läkarna får sprutt på immunförsvaret så att du blir ännu friskare och kan få åka hem. Tänker på dig!! KRAM!

    SvaraRadera
  8. Underbart besked! Du ser så frisk ut så den här gången ordnar sig allt.
    Glad advent i förskott!

    SvaraRadera
  9. Tack för alla fina kommentarer! Det var verkligen en lättnad att röntgen såg bra ut. Nu kan jag fokusera mer på det andra och hämta kraft. Kram/ Jenni

    SvaraRadera
  10. Hej Jenni!

    Så underbart skönt att höra, och du ser ju strålande ut! Ge det där jäkla viruset var det förtjänar nu! ;-)


    Massa varma kramar,

    Mikael

    SvaraRadera