torsdag 1 augusti 2013

Börja äta igen...

När jag vaknade i morse kändes magen i bättre form och idag har jag börjat dricka och äta lite försiktigt. Det har gått bra, men det känns att magen är väldigt känslig. Det verkar som att mitt illamående berodde på att magen helt stannade upp, och när tarmarna var fulla med mat ville inte magsäcken ta emot någonting, inte ens vätska.

Jag talade med en dietist idag som gav lite tips om vilken mat jag ska äta nu i början. Några tips jag fick var att jag skulle undvika den sorts fiber som finns i till exempel grovt bröd och istället försöka få i mig vattenlösliga fiber som finns i till exempel frukt och grönsaker. Jag skulle börja med att äta laktosfritt och skala all frukt. Skorpor och knäckebröd var mer lättsmält än mjukt bröd och potatis och kokta grönsaker var också bra.

Än så länge har jag inte klarat att mina mediciner i tablettform, men jag hoppas att jag kan pröva det imorgon.

1 kommentar:

  1. Bra, Jenni nu är du på rätt kurs igen.
    Blev bekymmrad att du tappat färdriktningen men det var nog bara för en dag. Följ den kompass som du ställt in på "ett tillfrisknande".
    Dietistens råd verkar överkomligt att följa.
    Stundtals känner du dig svag men längst inne är du stark.
    Nätvännen igen.

    SvaraRadera