söndag 4 augusti 2013

Envis feber

Har känt mig trött och febrig idag. Vanligtvis har jag bara haft feber sent på kvällen, men idag har det varit stundtals även under dagen. På ronden sa läkaren att man ska ta flera olika prover i morgon för att leta efter en virusinfektion. Det skulle kunna vara en förklaring till varför mina vita blodkroppar inte har ökat på några dagar och skulle också kunna ligga bakom den envisa febern. Idag fick jag även röntga lungor och bihålor för att se om det är något problem där.

När jag var på sjukhuset fick jag en liter vätska i dropp. Det behövdes nog, jag hade huvudvärk och var kanske lite uttorkad.

Ett annat litet problem som drabbat mig sen jag skrev sist är att jag har fått svamp i munnen. Jag har fått en vit beläggning på tandköttet och det gör ont att svälja. Nu får jag en tablett mot det, så jag hoppas att det snart går bort.

3 kommentarer:

  1. Hej igen! Det är lätt att tappa sugen när febern envisas med dig och du dessutom får ont i munnen. Djävligt! Bra att du får ta prover för att spåra eventuell virus. Du verkar ha ett bra team runt dig.
    Vi hörs! Medresenären

    SvaraRadera
  2. Du har hamnat i motvind just nu, förstår jag.
    Värmen gör nog sitt att du känner av vätskebristen. Jag, som frisk, har fullt upp med att klara ta in tillräckligt med vätska.
    Hittar dom bara den virus som orsakar febern så behandlas den och du kommer känna dig piggare. Det kanske finns ett samband med urinvägsinfektionen. Efter en så lång och nedbrytande behandling du varit med om så behöver kroppen tid för att återhämta sig. Försök att ge den det så tror jag du kommer stark ur detta.

    SvaraRadera
  3. Tungt att kroppen bråkar med dig, hoppas de hittar en förklaring som är lätt att åtgärda så du kan fortsätta samla kraft och få komma hem.

    Förstår att det suger att hemfärden var så nära och blev uppskjuten, antar att man riktar in sig på olika delmål och att få åka hem var ett viktigt sådant.

    Skickar styrkekramar!

    SvaraRadera