måndag 12 augusti 2013

Krångel med magen

Igår hade jag så ont i halsen på grund av blåsorna att jag bad om något starkare än Alvedon. Jag fick då en tablett som innehöll lite morfin. Det visade sig inte vara så lyckat. Först blev jag så trött att jag blev helt utslagen i flera timmar, sedan blev jag illamående så att jag fick kräkas flera gånger.

Idag är magen helt ur lag och jag har inte kunnat äta särskilt mycket. Det är lätt att vara efterklok, men jag önskar verkligen att jag inte tagit den där morfintabletten. Alvedon får duga som smärtlindring. Men faktiskt tycker jag att det inte gör lika ont att svälja idag. Kanske är blåsorna äntligen på väg att läka.

2 kommentarer:

  1. Hej igen! Skönt om dina blåsor har börjat läka. Din mage har varit med om mycket och en tablett med morfin är inte att leka med. Det är starka grejer men behövs i olika sammanhang för svår smärta. En erfarenhet rikare men djävligt att behöva kräkas för det har du gjort tillräckligt många gånger! Du får försöka ta nya tag och hoppas på att imorgon är en ny dag som förhoppningsvis är behagligare. Håller båda tummarna för dig! Medresenären

    SvaraRadera
  2. Hej igen Jenni!
    Jag utbrast NEJ! NEJ! när jag läste dina första rader idag. MEN!
    Morfinet går ur din kropp snart och då är du på banan igen. Du skriver inget om feber så du kanske har brutit nacken av den. Och du känner en liten, liten förbättring i halsen.
    Så det är nog ett steg tillbaka men två korta framåt.
    Ge inte upp du är snart vid utgången!!
    Nätis

    SvaraRadera