tisdag 13 augusti 2013

Tillbaka på banan

Magen känns fortfarande sådär men idag har jag ändå kunnat äta och fått i mig helt okej portioner. På ronden sa läkaren att man siktar på att skriva ut mig i slutet av veckan, kanske redan på torsdag! Jag vågar inte tro att det ska bli av, men det vore skönt om inget hände nu som gör att jag måste stanna kvar. Om jag inte räknar fel så har jag varit i Uppsala i 7 veckor nu och det börjar bli riktigt tungt. Jag tror det bara skulle vara positivt för mig att få komma hem. Om något akut skulle hända så finns ju sjukhuset i min stad, jag måste inte vara här i Uppsala. Men det kommer förstås att bli kontroller, jag kommer få åka hit åtminstone en gång i veckan i början.

Dagen har jag och pappa fördrivit mestadels framför teven med VM i friidrott. Men vi har gjort några avbrott med promenader i kvarteret kring sjukhusets lägenhet. Har blivit mycket starkare sedan jag första gången kom hit. Då kändes det lite otäckt att gå ut och gå utan rullstolen som back-up och jag var tvungen att stanna och vila vid första bästa parkbänk. Nu kan jag gå ganska avslappnat och i min vanliga takt. Men det är fortfarande korta promenader och det kommer nog att ta tid innan jag är lika stark som förut.

3 kommentarer:

  1. Ett måste att titta om du skrivit något, och visst positiva saker också.
    FÅr du nu åka hem i slutet av veckan så har du ju varit på sjukhus betydligt kortare tid än vad som beräknas vid denna behandling. Har läst att det kan dröja upp till 4-5 månader innan patienter orkat åka hem.
    Du är en kämpe, men hushålla med krafterna, vardagen kan bi tuff.
    Kramar från nätis.

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att du får komma hem denna vecka, nu är det dags att få göra saker du mår bra av i den miljö du trivs i med de du tycker om/som tycker om dig. Enough with sjukhus!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Gott att höra att det bättrar sig...Själv ska jag in på röntgen nu på fredag för att kolla om mina lymfkörtlar gått tillbaka såpas att jag kan få komma in på stamcellstransplantation.....

    SvaraRadera