lördag 24 augusti 2013

Tillbaka till vardagen

De senaste dagarna har passerat utan några större bekymmer. Än så länge, peppar peppar, ingen ny infektion eller tecken på GVH. Jag äter och dricker bra och orkar gå längre promenader. Enorma framsteg mot hur det var för bara två veckor sedan.

Det är underbart att vara hemma, men stundtals känner jag mig ändå väldigt trött och nedstämd. Det är inte helt enkelt att komma tillbaka till en vardag som inte är som förut. Jag har inte samma krafter och kroppen är förändrad. Känslorna kommer efteråt och jag är otålig och vill att allt ska vara som vanligt, fastän jag vet att det måste få ta tid att komma tillbaka efter allt som jag gått igenom. Det är overkligt när jag tänker på det, att mitt immunförsvar bytts ut mot en annan människas, att det ens är möjligt att göra...

1 kommentar:

  1. Hej Jenni!
    Hoppas du kan njuta av samma vackra sensommardag som jag. Sol,lagom vind och 20 grader.
    Förstår dina känslor. Tidigare var du enbart inställd på att få behandlingen utförd. Nu har du landat och du får tid att tänka efter. Nu kanske alla frågor dyker upp. Men du har fått en behandling som nog bara "starka"personer klarar. Det har varit tufft att först gå från 100 till 0 och sedan försöka nå upp till 100 igen. Det är klart att det tar tid. Och nu kommer din frustration att inte vara helt 100 återställd. Frustrationen blir förmodligen större ju starkare du blir. Du vill mer och mer. Men det kommer!Tidigare har du haft fullt upp med att vara "sjuk".
    Du har ju gjort jättesprång redan.
    Njut av sista dagarna i augusti.
    Hälsar vän på nätet.

    SvaraRadera