lördag 10 augusti 2013

Febern börjar släppa

Jag har gjort stora framsteg med ätandet. Idag har jag fått i mig inte bara barnmat utan också vanliga små portioner. Drickandet går också ganska bra, men två liter lyckas jag fortfarande inte få i mig på egen hand. Eftersom en medicin jag äter gett lite påverkan på njurarna så fick jag en liter dropp idag för att hjälpa till att skölja igenom kroppen.

Febern verkar också börja släppa. Igår kväll steg tempen inte över 38 grader, och det är många dagar sedan det var så.

Det enda negativa just nu är att jag fått mycket mer ont av mina blåsor i halsen. Det svider och ömmar att svälja och jag äter värktabletter för att ta udden av den värsta smärtan. Jag undrar när de kommer att läka, jag har haft dem i flera dagar, men så ont som det gör nu har det inte gjort förut.

5 kommentarer:

  1. Vad skönt Jenny att febern börjar ge sig - och bra att du började äta barnmat, vet hur bra det är när man har svårt att äta, det är ganska gott också :-)! Kan du inte få några droppar Xylocain att svälja eller spray till svalget. Det är bedövningsmedel som används vid halsfluss eller när de undersöker halsen.
    Nu håller jag tummarna för att du får åka hem snart och börja med ditt liv igen :-! Det är pest att vara på sjukhus länge, blä!
    Kram från Kerstin

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Jag förstår att du kämpar tappert med ätandet och drickandet och du når resultat. Tack och lov! Då kommer krafterna och dina kilon tillbaka. Vikten är aldrig riktigt rättvis. Det är som regel underbart att bli av med några kilon men inte i en sådan situation som du befinner dig i. Med en stor portion tålamod kommer du att ta kommandot över ätandet, drickandet och vikten! Djävligt med blåsor i munnen! Jag kan få det vid enstaka tillfälle när jag äter t ex stark ost. Det är som regel bara en blåsa och hur ska det då inte vara för dig som har flera! Jag ser fram emot att höra om fler framsteg framöver och fortsätter att hålla tummarna för dig! Medresenären

    SvaraRadera
  3. Jag har läst din blogg och jag tycker att du är så otroligt stark som går igenom allt som du gör. Du verkar vara en helt underbar tjej och jag hoppas verkligen att du överkommer din cancer och blir bra igen :)

    SvaraRadera
  4. Härligt! Hoppas blåsorna försvinner snart också! Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis Jenni till framstegen.
    Nu har du "bara" två orosmoment, febern och blåsorna och febern börjar ju ge med sig.
    Du är strong.
    Nätkramar!
    Vän på nätet.

    SvaraRadera