söndag 18 augusti 2013

Återhämtning på landet


Sedan jag kom hem från sjukhuset mår jag mycket bättre. Det går bättre att äta och jag känner mig mycket piggare. Under helgen har jag varit hos mina föräldrar på landet. När jag klev ur bilen insåg jag hur mycket jag saknat att vara där, i stillheten, långt bort från stadens buller (och framförallt så långt från ett instängt sjukhusrum som man kan komma). Det var mysigt att sitta tillsammans runt middagsbordet, äta mammas mat och träffa hela familjen.  

Jag är så glad över att få träffa djuren igen också - hästarna, hunden och katten. Jag får inte gå in i stallet eller ens rykta min häst Baluba just nu (eftersom det kan yra upp stalldamm som är farligt för mig), men jag kan i alla fall klappa henne ute och gå en liten promenad. Så snart jag fått lite mer muskelstyrka kommer jag kunna rida och det känns som det inte kommer att dröja så länge till.


3 kommentarer:

  1. Underbart att se er tillsammans igen! Ha det nu bra med lantluft ,djur, familj och samla all styrka både mentalt och fysiskt.

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Du är enastående med en vilja av stål och dessutom med framtidstro! Du återhämtar dig sakta men säkert i denna underbara miljö med familj, husdjur och skön natur. Bilden på dig och hunden utstrålar harmoni och äkta vänskap. Det är bilder som värmer som du låter oss andra ta del av. Sådant är hälsosamt för alla! Hästen ser ut som en sagohäst, en vit springare! Lev gott och njut av så mycket mat och frisk luft du bara kan. Medresenären

    SvaraRadera
  3. Förstår att du längtat hem till gården, men nu är du där. Och hälsosamt är det.
    Vilken vacker häst!
    Och vacker utblick från trappan.
    Här måste man ju trivas.
    Unna dig allt, här är det bra att rehabiliteras.
    Undvik stadsmiljön, så länge du kan.
    Glöm inte att luft, vind och vatten är läkande.
    Nätis

    SvaraRadera