tisdag 6 augusti 2013

Sökande efter virus

Jag har blivit av med min CVK, alltså de slangarna som jag hade vid halsen för att lämna blodprover och få dropp. Att ta bort den var lite otäckt, men egentligen ingen stor sak eftersom den satt så ytligt. Fyra stygn i huden och sedan var det bara att dra ut den. Sjuksköterskan tog bort den eftersom det ibland växer virus i slangarna.

För att ta prover och eventuellt ge dropp kan man istället använda min venport, en dosa under huden, som jag hade sedan tidigare.

Igår var en tung dag då jag mådde ganska dåligt av febern. Hade ont i halsen och matlusten var noll. På kvällen och natten hade jag feber. Idag mår jag lite bättre. Värdet för mina vita blodkroppar har ökat och sänkan ser bra ut. Men för att utreda febern så har jag fått remiss till en öron-näsa-hals-läkare som ska titta ner i halsen.

Jag vet inte längre när jag kan tänkas få komma hem.

3 kommentarer:

  1. Blev faktiskt orolig när det inte fanns något att läsa under de senaste dagarna.
    En lättnad förstår jag att bli av med CVK:n.
    Håller du med mig "att CVK:n var ½ steg framåt, blodvärdet ½ steg framåt och sänkan ½ steg framåt, alltså 1½ steg framåt. Får du nu bukt med febern,så tar du jättesteg.
    Vi hoppas härut på bättring för dig.
    Du är stark, Jenni men för tillfället hänger inte kroppen med. Du är målmedveten och det kommer du långt på. Du är en KÄMPE!!!!
    Nätis igen.

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Bra att dina värden ser bra ut, det bådar gott. Jag förstår att det är påfrestande med febern med tanke på din hemlängtan men tappa inte tron på hemresa. Du ska se att de snart är virusen på spåren och i takt med bättre värden får du ett starkare immunförsvar. Tappa inte sugen! Medresenären

    SvaraRadera
  3. Håller alla tummar och tår att de hittar det som stökar till det för dig! Hoppas det inte dröjer alltför länge innan bilen åker väster ut.
    Styrkekramar!

    SvaraRadera