torsdag 15 augusti 2013

Utskriven och hemma!

Jag har fått åka hem. Äntligen! Efter dryga 7 veckor i Uppsala. In i det sista var jag förberedd på ett bakslag, att något provsvar skulle se dåligt ut, att jag skulle börja må illa, ja att något nytt skulle dyka upp och tvinga mig att vara kvar, men den här gången gick allt vägen.

Jag kom hit igår kväll. Hemresan tog tre timmar i bil, men det gick bra. Så skönt det var att krypa ner i min egen säng, men så tyst det var. Jag har vant mig att sova till väsande droppmaskiner, ventilationssus och trafikljud utanför. På sjunde våningen i vårt hyreshus var det helt stilla.

Idag har jag tagit det lugnt, värmt lite mat, sett på tv, packat upp en av mina väskor. Nu sitter jag i min soffa i lägenheten och det känns underbart att bara vara hemma.

7 kommentarer:

  1. hej!
    Hittade in på din blogg för första gången idag, trodde jag redan läste alla hodgkins bloggar! Vilken kämpe du är! Vad du har fått gå igenom är inte okej. Jag håller alla tummar för att cancern håller sig borta nu och du får leva ett fullt, friskt och lyckligt liv! Massa styrke kramar och kärlek till dig! <3

    SvaraRadera
  2. Va skönt att få komma hem igen! Ligga på sjukhus långt hemifrån är inte kul men du har trots allt du gått igenom varit så otroligt positiv och stark! Nu hoppas jag att allt bara blir bättre, sakta men säkert. Stort Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Underbart att du äntligen är tillbaka i hemmets vrå! Inget går upp emot att befinna sig i sitt eget och tillsammans med sina nära och kära! Det är då man rehabiliterar sig allra bäst. Jag träffade en kollega som har en sådan benmärgstransplantation framför sig som du nyss har gått igenom. Han hade fått informationen att det kunde ta 4 - 6 månader innan han blir någorlunda. Du har jobbat på bra med din starka vilja och ditt mål att få ordning på ätandet och drickandet trots ett ihärdigt illamående. Njut av hemkomsten och hushålla med dina krafter! Må gott och försök fånga dagen! Medresenären

    SvaraRadera
  4. Å vad härligt, grattis!!

    SvaraRadera
  5. Detta har du med råge förtjänat Jenni!
    En jättestor välkommenhemkram från mig, men den har du redan fått förstår jag!!!

    Ta det med ro nu så du får stanna hemma och inte behöver läggas in igen.
    Må så bra det går i din hemmamiljö. Ät lite och ofta så gå du upp i vikt.
    Jag kan skicka 5 kg av min vikt till dig1?!
    Nätis igen.

    SvaraRadera
  6. Vad himla skönt för dig att äntligen få åka hem!! Jag förstår att det måste ha varit jobbigt med de senaste motgångarna, äntligen skönt med en vändning!

    Kram från Örebro!

    SvaraRadera
  7. Ååå å härligt att läsa! Du har kämpat bra!
    /Maria

    SvaraRadera