måndag 19 augusti 2013

Kontroll på sjukhuset

Idag var det dags för första kontrollen efter min utskrivning. Mina föräldrar kom och hämtade mig med bilen tidigt på morgonen för den 30 mil långa resan till Uppsala. Väl framme fick jag lämna blodprover och jag blev undersökt av en läkare som lyssnade på hjärta och lungor och tittade efter tecken på GVH (när det nya immunförsvaret angriper kroppen). Hur blodproverna var hann jag inte få svar på innan jag lämnade sjukhuset, men allt annat såg i alla fall bra ut. Om det fortsätter så blir nästa kontroll i Uppsala om drygt en vecka. Det är en lång resa för en kontroll som är över på en timme, men samtidigt känns det tryggt att jag får komma till en avdelning där de arbetar med transplanterade patienter dagligen och tidigt kan se om något är fel. I åtminstone två månader till kommer jag att få åka till Uppsala en gång i veckan.

3 kommentarer:

  1. Du är beundransvärd!!!

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Underbart att allt såg bra ut på första kontrollen! Det är du verkligen värd efter allt du har gått igenom. Du kommer att bli starkare för varje dag och snart sitter du på hästryggen på din "sagohäst". Det kommer att göra dig gott och hästen känner igen sin ryttarinna! Tummen hålls inför nästa kontroll! Medresenären

    SvaraRadera
  3. Du resonerar klokt.
    Det är naturligt vis det bästa att resa till Uppsala på kontroll där expertisen finns. Där har de vårdat dig och ser nu den sakta men säkert återvändande styrkan. Förstår att alla riskmoment inte är säkrade än men med en så tät kontroll så upptäcks dessa i tid.
    En önskan om all välmående til dig.
    Nätis

    SvaraRadera