fredag 2 augusti 2013

Tillbaka i sjukhusets lägenhet

I morse kunde jag ta mina mediciner själv och under dagen har jag varit i sjukhusets lägenhet i utkanten av stan. Den här gången är jag inte utskriven, utan kan när som helst åka tillbaka till rummet på sjukhuset om jag känner mig sämre. Jag hoppas att jag fortsätter att må ok så att jag kan ta mina kvällsmediciner och vara kvar under natten också.

Jag har fått en urinvägsinfektion orsakad av ett virus. Enda sättet att bli av med det är att dricka mycket, så jag försöker så gott jag kan att få i mig vätska. Men att få i sig de två liter om dagen som läkaren rekommenderar är svårt. På grund av viruset kommer jag att behöva vara kvar här åtminstone till början av nästa vecka.

Längtar väldigt mycket hem.

1 kommentar:

  1. Hoppas du sovit i natt.
    Kan förstå din hemlängtan.
    I min bok "Mormors husapotek från förr"ges tipset att lägga persilja i en mugg och hälla på varmt vatten och låta det dra en stund, som hjälp mot urinvägsinflammation.
    Tranbärsjuice är också bra, ganska gott faktiskt.
    Nätvännen

    SvaraRadera