tisdag 31 december 2013

Välkommen 2014

För ett år sedan gömde jag mig inne på badrummet för att de andra på festen inte skulle se att jag grät. Då gick jag och väntade på svar men anade återfallet redan, allt var framför mig, ovisst och skrämmande.

Med det nya året följde operationer, strålning, cellgiftsbehandlingar och sökande efter en donator. Men också positiva saker, som att jag blev sambo och flyttade till en ny lägenhet. Våren bjöd på många ridturer med min häst och i juni vandrade jag och min käraste i norska fjäll.

Så i juli var det så dags för stamcellstransplantationen. Det var tuffa veckor med illamående och dålig matlust, en höst med ständig feber, kraftlöshet och tröttsamma virusinfektioner.

Men nu har sex månader passerat och jag anar äntligen en liten vändning! Det är med en stor dos hopp och en positiv magkänsla som jag skålar in 2014. Gott nytt år önskar jag alla er fina läsare!

9 kommentarer:

  1. Följer din behandling lite på avstånd - har själv ett vilade Lymfom som kommer ge återfall ( 90 % får det) och gläds att du tar dig igenom tuffa behandlingar med framgång.

    All välgång önskas för det nya året :)

    Joachim

    SvaraRadera
  2. Ett gott slut på 2013 och en ny början på 2014. Allt det bästa till dig önskar jag dig nu med nya krafter och ny energi. Gläds med dig! Kram Jenny i Bromma

    SvaraRadera
  3. Det värmer att det verkar vara bättre för dig även om förändringarna är små...Själv har jag fått tid till strålning och väntar fortfarande på svar om donator. Man kände inte direkt för att fira någonting i går+ att grannjävlarna förde ett fruktansvärt liv fram till 2 på natten. I bland önskar man att man skulle haft tillgång till en stuga långt ute i skogen med en öppen spis där man kunde fly från omvärden och verkligheten.

    SvaraRadera
  4. Det är så roligt att läsa din blogg nu, magkänslan brukar stämma och det att du riktigt känner att krafterna är på väg tillbaka. Blir så himla glad för din skull. Önskar dig det allra bästa år 2014 fina tjej, vilket du nu äntligen ser ut att få. Gläds så med dig//Kram från Kerstin

    SvaraRadera
  5. Hej! Underbart att få ta del av ditt "bokslut" för 2013. Ett år fullt av vånda och ovisshet för både dig och din familj, ett år av tuff behandling och lång rehabilitering, ett år där du har tvingats pendla mellan hopp och förtvivlan. Ditt "bokslut andas verkligen glädje, hopp, framtidstro och framför allt välmående. Oh, jag unnar dig verkligen detta tillstånd! Jag önskar dig av hela mitt hjärta en god fortsättning på 2014. Samtidigt vill jag sända samma hälsning till er som följer bloggen och har en egen "resa". All energi och kraft till er alla!
    Medresenären

    SvaraRadera
  6. Jenni, det blir ett Gott nytt 2014. Det är den bästa nyårshälsning som jag här ute kan få läsa.
    Äntligen Jenni! Ett 2013 som du satts på prov gång på gång men som du segat dig igenom , du är en vinnare! Det har varit tungt för dig under året och jag tänker även på din familj. En sådan ängslan och förtvivlan ni tvingats gå igenom.
    Jag tänker även på er som befinner er i samma situation som Jenni gjort under 2013. Önskar er samma kraft och styrka som Jenni fått under sin sjukdom. Hoppas att ni också har nära och kära att stödja er mot. Önskar dig Jenni och er alla ett gott nytt 2014.
    Vän på nätet

    SvaraRadera
  7. Jag saknar dina inlägg på bloggen! Hoppas du inte tänker sluta blogg:) Kram Jenny i Bromma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jenny! Jag tänker inte sluta blogga :) Jag har skrivit några inlägg sedan det här inlägget, kan det vara något som gjort att de inte har synts i din webbläsare? Kram Jenni

      Radera
  8. Stämmer bra!!! Fattar inte vad som hände med min dator men nu är den på banan igen och jag kan uppdatera mig igen)) / kram

    SvaraRadera