onsdag 11 december 2013

Hoppande blodvärden

Jag frågar mig om blodproverna verkligen stämmer. De vita blodkropparna stiger och sjunker nämligen så snabbt att man undrar om det är rimligt. I mitt förra inlägg misströstade jag över att det helt plötsligt var så låga värden att jag var under gränsen för att bli skyddsisolerad. Dagen därpå var värdet ungefär 7 gånger (!) så högt och uppe på nivåer som är normala. Idag är det någonstans mitt emellan. Det är väldigt förvirrande. De röda blodkropparna och blodplättarna håller sig däremot mer stabila.

Idag ska jag ta permission från sjukhuset under dagen och åka ut på landet till min häst. Äntligen säger jag! Det är mer än en månad sedan jag kunnat ta mig iväg någonstans. Ska bli mysigt.

3 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att du ska åka till din häst och vara ute i friska luften. Solen skiner, i alla fall här i Tyresö. Kanske har de inte blandat sig ordentligt i blodet de vita blodkropparna .)! Det verkar i alla fall bli bra igen. Prover kan faktiskt vara missvisande ibland.
    Ha en underbar dag med Hästen!
    Kram från Kerstin

    SvaraRadera
  2. Frågar mig det samma om blodproverna, är det rimligt. Kanske apparaturen på ditt hemsjukhus inte är i bästa kondition. Ifrågasätt, provsvaren kan ju skrämma slaget på dig, eller också är det sista stöten innan allt blir helt "friskt".
    Det finns ingen som jag unnar en hemresa så hjärtligt som jag gör för dig, Jenni! Sug in allt som är positivt. Önskar vän på nätet

    SvaraRadera
  3. Hej! Underbart och äntligen! Du liknade din situation vid en karusell. Ja, verkligen en berg- och dalbana som heter duga! Du är enormt stark, fastän du ibland tappar sugen och misströstar. Tur att du har denna inre styrka även om du ibland känner både vanmakt, panik, ångest, uppgivenhet m.m. Vem skulle inte reagera så i en sådan situation. Smek hästens sammetslena nos och låt henne känna din doft. Det var längesedan men hon tar dig på lukten och rösten! Tacka livet för sådana stunder!
    Medresenären

    SvaraRadera