lördag 7 december 2013

På hemmaplan

Mellan klockan 18 på kvällen och 11 på förmiddagen är jag på sjukhuset. Under dagarna är jag hemma i lägenheten men väljer att sova på avdelningen eftersom droppet ska dras igång redan klockan 6 på morgonen. Jag har frågat om hemsjukvård men än så länge har det inte hänt någonting. De har sagt att "Ja vi ska kolla upp det..." men jag tror ingen har tagit tag i det.

Sedan några dagar tillbaka har jag fått ta sprutor med Zarzio som stimulerar benmärgen att släppa ut mer vita blodkroppar från benmärgen. De har verkligen gett effekt för nu är mitt immunförsvar mycket bättre. Men mina blodplättar är fortsatt låga. Jag har fått börja ta en tablett som ska hjälpa blodplättarna att bli fler men än så länge märks det ingen skillnad. Febern är också kvar.

2 kommentarer:

  1. Hej igen! Mycket bättre immunförsvar! Det är guld värt i din situation! Du ska se att läkarna sakta men säkert kan få bukt med både immunförsvar och blodplättar. Din kropp sätter dem verkligen på prov men så verkar du ju inte vara någon "dussinmänniska" Heja på och håll ut!
    Medresenären

    SvaraRadera
  2. Hej Jenni!
    Pendlingen mellan sjukhuset och hemmet gör det lättare för dig att "står ut".
    Kanon att immunförsvaret repat sig. Blodplättarna får nog en kick av tabletterna. Sedan är det febern kvar och förhoppningsvis avtar den när det blir stabilt i din kropp.
    Hoppas du haft en godkänd 2:a advent.
    Vän på nätet

    SvaraRadera