torsdag 19 december 2013

Juleljus

De senaste dagarna har jag känt mig riktigt pigg. Febern har hållit sig borta, jag har orkat ta korta promenader och det har varit en uppsving för humöret att få vara mer hemma om dagarna och få sova i egen säng. Nu räcker det att jag går till sjukhuset på morgonen, får min Foscavirdos och sedan kan jag gå hem strax efter lunch när det är klart.



Igår blev det julstämning i lägenheten när pappa kom med en gran som vi klädde, och jag fick slå in de sista paketen som lyckligtvis kom fram i tid med posten. I år har jag handlat alla julklappar på nätet eftersom jag vill undvika förkylda människor så mycket det går. Jag saknar lite att gå i affärer men det har varit väldigt smidigt att kunna skicka efter allt, och jag har ju inte ork till långa shoppingrundor ännu heller. Men jag känner mig som sagt mycket piggare än på länge. Kanske kommer vändningen nu som jag väntat så länge på!

13 kommentarer:

  1. Så mysigt det ser ut! Och pynt fick ni tag på också :) Låter som det går åt rätt håll - hoppas ni får en riktigt fin jul! KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar dig en härlig jul också! Granen blev inte alls illa :) Kramar

      Radera
  2. Hej jag har följt dig ett tag utan att ha skrivit något förrut.
    Jag har skälv haft cancer och kämpade med cellgifter. I ett halvår. Nu har jag varit frisk i ett år.
    Jag vill bara säga att jag blir glad av att höra att du känner dig piggare och önskar att du blir frisk snart. Kämpa på och ha en god jul /Micke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Micke! Härligt att höra att du är frisk och jag önskar dig en riktigt god jul också!

      Radera
  3. Härligt att du känner dig piggare, perfekt såhär till jul =) Man blir ju väldigt pigg av kortison, men förhoppningsvis är det en vändning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt med mer energi, vare sig det är vändning eller kortison det beror på :) Kram och God Jul!

      Radera
  4. Äntligen, äntligen, Jenni. Nu verkar det bli en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR, i dubbel bemärkelse. Vilken känsla för dig, " att få känna sig riktigt pigg och "mycket piggare än på länge". Det är vändningen som kommer nu!!! Jag känner mig riktigt upprymd av din text.
    Du är verkligen värd detta. En stor julkrans med glitter, tomtar, pepparkakor, ljus och värme skickar jag till dig att bära runt halsen.
    Vän på nätet,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Önskar dig en God Jul och ett Gott nytt år också! Kramar

      Radera
  5. Hej! Bästa tänkbara julklapp har du fått! Det värmer att läsa att du känner dig piggare än på länge och jag är så otroligt glad för din skull! Idag har vi vintersolståndet och den kortaste dagen på året, mörk och regnig. Sedan vänder det och vi går mot våren! Din gran är ståtlig och äkta vara. Min är av plast men utanför mitt hus finns en riktig gran från egen skog! Det är en speciell känsla att hämta adventsgran varje år men lika besvärligt att hitta en som ser någorlunda ut. Jag önskar dig en riktigt skön julhelg med traditionellt mys, god mat, Kalle och hans vänner, familj, häst och paket!
    GOD JUL!
    Medresenären

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt att det snart går mot ljusare tider! God Jul och Gott nyttt år! Kramar

      Radera
  6. Ja de skulle vara en fin julklapp om det vände på riktigt och höll sig. För mig har dom beslutat för att lägga till strålning till min adcetris behandling eftersom att jag har fyra lymfkörtlar i ena armhålan som fortfarande lyser på PET scaningen. Just nu så väntar jag på svar om det är något av mina syskon som passar till stamcellsdonatorer....Inget kul att gå å vänta....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det vore den bästa julklappen för mig. Även jag fick strålning efter Adcetris. Jag hoppas att väntan inte behöver bli så lång med donatorn och håller tummarna för att något av dina syskon passar bra. Hoppas också att du får en fin jul och nyårshelg!

      Radera
  7. Gläder mig så för din skull att du nu äntligen kan vara hemma igen och leva ett normalt liv. Det är du verkligen värd efter allt du gått igenom. Önskar dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt år, det bästa på länge.
    Kram Kerstin

    SvaraRadera