fredag 13 december 2013

Natten går tunga fjät...

Tidigt i morse hördes det "Sankta Lucia" ute i korridoren och personalen kom intågandes på rad med glitter i håret och levande ljus. Jag fick lussebulle, pepparkaka och te och sen låg jag och dåsade i sängen och såg andra luciatåg på tv. Så gulligt av personalen att lussa för oss patienter, det var en fin start på dagen.

När ronden kom på förmiddagen fick jag veta att droppet som jag får, Foscavir, har bitit bra på CMV och att det inte är alls mycket virus kvar i blodet. Jag ska få behandling under helgen och på måndag när jag ska till Uppsala på kontroll ska man ta ställning till om jag behöver fler doser. Det vore skönt om det räckte så att jag kan få flytta hem på riktigt och sova i egen säng om natten.

3 kommentarer:

  1. Gläds med dig så mycket när jag läser att det knappt är någon virus kvar och att du nu ev. äntligen kan flytta hem - hem till ett normalt liv. När man varit väldigt sjuk och/eller långvarigt, så tar det alltid mycket längre tid att bli frisk och återhämtad än man tror och önskar - och ditt tålamod har prövats hårt. Men någon gång vänder det. Jag önskar av hela mitt hjärta att det blir så nu och att du kan njuta av julhelgerna med nära och kära - och din fina häst förstås!
    Kram från Kerstin

    SvaraRadera
  2. Gott bemötande och omtanke gör skillnad! En stor eloge till personalen som tar sig tid att sätta lite guldkant på tillvaron. Skönt att viruset har fått sig en rejäl omgång! Du har inte varken tid eller lust med virus! Har färdats ganska många mil under dagen och slagits av all den ljusprakt som finns i hus och trägårdar. Mörkret får verkligen ge vika för ljuset så har års! Håller tummarna för att du snart får ligga i din egen säng och att du slipper fler bakslag!
    Megakram till dig!
    Medresenären

    SvaraRadera
  3. Har inte läst din blogg under helgen men idag blir jag extra glad av att läsa. Hodgkins och CMV har fått sig en regäl spark där bak. Undrar om du kan känna av förbättringen som skett? Har trötthet och svaghet avtagit? Du går förhoppningsvis en GOD JUL till mötes, Jenni.
    Vän på nätet

    SvaraRadera