tisdag 3 december 2013

Sjukhusbyte

I morgon ska jag flyttas till infektionsavdelningen i min hemstad. Det blir skönt att komma till hemmaplan och att jag får träffa mina närmaste. Bortsett från en helg så har jag varit i Uppsala i en månad nu. Mitt feberproblem har tyvärr inte försvunnit men några tänkbara orsaker har kunnat uteslutas. Det är svårt att veta om jag har olika infektioner som härjar eller om det just nu bara är CMV som jag blir behandlad för.

Idag har jag fått inhalera ett läkemedel för att förebygga lunginflammation. På eftermiddagen fick jag ge upp mitt enkelrum för ett akutfall och nu delar jag sal med en annan patient. Jag trivs inte så bra med det, men det blir ju bara en natt.

3 kommentarer:

  1. Det här har vi alla väntat på!!! Och en förbättring måste det ju vara när du inte längre är så infektionskänslig. Även om det fortfarande är en lång sträcka fram till en helt frisk Jenni, så har du ju nu med alla dina krafter tagit dig fram och förhoppningsvis igenom den svåraste passagen.
    Febern är nästa motstånd. Skönt för dig att få vädra "hemmaluft".
    Hoppas du orkat vila i natt så du inte är alltför trött när du ska flyttas. Det är inte lätt att få en främmande person så nära inpå sig.
    Du skrev om ett önskemål att få din fortsatta behandling i ditt hem, undrar om det löst sig?
    Med all önskan om att du kan fira 2:a advent på hemmaplan.
    Vän på nätet

    SvaraRadera
  2. Hej! Underbart att du får byta miljö och komma närmare dina anhöriga. Det kommer säkert att kännas bra även om det inte är hemmets egen vrå. Skönt att du har fått information om att vissa orsaker kan uteslutas. Dra en stor lättnadens suck och styr kosan hemåt!
    Gläds med dig!
    Medresenären

    SvaraRadera
  3. Ingen cancer - men infektioner eller virus kvar - och småfeber. Du har en bit kvar Jenni. När läkarna så småningom fått bukt på det som de ska göra och få bort infekioner/virus, då är det din tur att idka friskvård på dig. Lite tidigt att prata om än kanske, men så fort du kommer hem - önskar jag att du börjar boosta kroppen med massor av immunstärkande vitaminer/mineraler/gröna morgondrinkar och väldigt närings-tät mat. Det går ändå skillnad att ge kroppen en liten intensiv-kur efter långvarig sjukdom. Har själv gjort det.D-vitamin 50 ug, (apoteket säljer bara 10 ug), det har i alla fall gjort att jag varit frisk från virusinfektioner i två vintrar nu (har en immunbrist). Det finns massor att göra med den biten, men en sak i taget. Tänk när du kan börja ta långa stärkande promenader och vara mycket ute i friska luften - och rida på din häst förstås!
    Skönt att slippa storsjukhuset och du får vara i närheten av ditt hem.
    Varm hälsning från Kerstin

    SvaraRadera