onsdag 23 januari 2013

Hemma igen efter operationen

Nu är operationen gjord och lymfkörteln har skickats på analys. Ännu har jag inte fått något svar, det dröjer nog några dagar.

Jag blev opererad i måndags under narkos. Nu har jag ett cirka 10 cm långt, vertikalt snitt över naveln. När det läker kommer det se ut som att jag har ett utropstecken på magen. :) Operationen gick bra, men efteråt var jag yr och illamående, förmodligen en biverkan av narkosmedlet.

Egentligen ville läkaren skriva ut mig på fredag, men jag bad att få åka hem idag. Jag känner mig fortfarande svag, min pojkvän fick rulla ut mig till bilen i rullstol, men jag kände att jag verkligen ville bort från avdelningen. Jag fick bo i delad sal, vilket har varit jobbigt, speciellt på nätterna då en annan patient i rummet snarkade så mycket att jag inte ens kunde sova med öronproppar. På dagen har jag inte haft kraft att ta mig ut till dagrummet, utan har fått ligga i sängen och stirra i taket i stort sett. Har haft svårt att äta, men idag känns det lite bättre.

Var lite orolig för hur jag skulle klara att åka hem idag, men nu känns det jättebra. Jag har duschat bort den obehagliga sjukhuslukten och ligger nerbäddad i soffan och ser på tv. Det känns som rena lyxen efter den trista avdelningen!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar