onsdag 5 juni 2013

I väntan på en ny donator

Det verkar som att jag får tillbringa juni utanför sjukhuset. Idag ringde min läkare och sa att man försöker snabba upp processen med att utreda en annan donator. Normalt sett tar det omkring två månader, men han hoppades att det ska bli klart till månadsskiftet. Det kan tänkas att jag behöver mer cytostatika innan dess, och beslut om hur det blir med den saken ska tas nästa vecka.

"Det var otur att det blev så här, det händer i ungefär 5 procent av fallen", sa han, apropå att min tilltänkte donator föll bort i den sista hälsokontrollen.

Jag undrar hur det kommer sig att jag så ofta befinner mig bland de där få procenten som utgör undantagen? Men kanske har jag sparat all min tur för transplantationen, när den väl blir av. Kanske var det tur att det inte blev just nu, vem vet?

Trots allt är jag glad över att få vara hemma nu under de första sommardagarna, när syren, rönn och äppelträd blommar och det är som allra grönast. Kanske blir jag till och med hemma under midsommar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar