torsdag 27 juni 2013

Dag 3: Ännu en spruta

Torsdagen har gått ganska snabbt. Vid 11-tiden fick jag en likadan spruta med cellgift som igår, efter det var resten av dagen "ledig". Fortfarande har jag inga biverkningar och känner mig som vanligt. 

Under eftermiddagen har jag och min pojkvän promenerat i Uppsala och när vi varit på rummet har vi spelat ett klurigt dataspel. Jag har ätit en massa jordgubbar eftersom det är så gott och för att jag tror att jag inte kan äta den första tiden efter transplantationen. Jag går runt och tänker saker som "åh vad skönt, jag mår inte illa, jag orkar äta", och "åh så trevligt det känns med mitt långa hår som fortfarande hänger kvar".

Det känns skönt att de här första dagarna har varit lugna, jag kunde inte ha fått en bättre start.

2 kommentarer:

  1. Hej Jenni! Skönt att höra att du kunnat ha lite trevligheter för dig under dagen. Har i princip läst hela din blogg nu; gråtit, beundrat(r) dig för din inställning och kraft och hoppas att behandlingen ska gå så smidigt som möjligt. Stor KRAM till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena! Stor kram till dig också. Vi får ses igen när jag kommer hem! Kram

      Radera