söndag 30 juni 2013

Dag 6: Tvåtimmarsdropp och kortison

Klockan 3 i natt blev jag väckt och fick en litet dropp med kortison. Vid 8 blev jag väckt igen för ytterligare en dos. Efter att ha ätit frukost fick jag sedan ett dropp med celllgift som varade i två timmar. Sorten hette Thymoglobulin och ska bryta ner de vita T-blodceller som fungerar som försvarare i immunsystemet. Läkaren förklarade att när de cellerna slås sönder i blodet utav cellgiftet så kan kroppen reagera på det med frossa och feber och blossande hud, ungefär som en allergisk reaktion. För att förebygga det fick jag en allergimedicin innan, Tavegyl, som däckade mig totalt. Men jag kände inget av det som de varnade för.

Så idag har jag varit jättetrött och har mest vilat på sängen. Men ikväll kommer en vän på besök och då ska jag försöka ta mig ut på en promenad. Förutom tröttheten så mår jag bra. Inget illamående och svullnaden i körteln på halsen har också gått tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar