måndag 30 september 2013

Knölen har krympt!

I början tänkte jag att det kanske var önsketänkande, men nu är jag säker - lymfkörteln på halsen har verkligen blivit mindre! Det lugnar mig en hel del, för det talar ju för att det inte är cancer. Nu hoppas jag att den kommer att gå tillbaka helt, för då kommer det inte att behövas någon operation.

Under helgen har jag haft lite feber och jag känner mig trött och hängig. I fredags fick jag reda på att Epstein-Barr-viruset gått tillbaka men att cytomegaloviruset, CMV (som jag haft problem med förut) börjat öka igen. Jag vet inte om det kan göra att jag känner mig risig eller om jag tampas med någon annan infektion.

4 kommentarer:

  1. Jag vågade inte andas under tiden datorn slussade mig till din sida. Jag läste rubriken 3 gånger innan jag gick vidare!!!!!! Just nu kan det inte bli bättre, Jenni. Det låter troligt att du har en "vanlig" infektion i kroppen. Då brukar körtlar svullna på oss också. Men för att vara säker så kollar väl läkaren upp detta noggrant. Nu får det inte bli fler backslag.
    Du är värd ett tillfrisknande snarast. Och jag tror på det för du är stark och envis!!!!!
    Vän på nätet

    SvaraRadera
  2. Det låter ju verkligen lovande, hoppas den fortsätter krympa så du slipper operationen också! Håller tummarna för att det kommer lugnande besked! KRAM!

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Yes, yes, yes! Då tyder det på virus för körtlar ska ju ta hand om dessa. Men nu är det dags för lite ljus i sjukdomstunneln! Jag instämmer i vad vän på nätet säger. Inga fler bakslag!

    Medresenären

    SvaraRadera
  4. Så härligt att läsa. Hoppas och håller tummarna för att det är virus/infektion och inte några cancerceller.
    Kram Catrin

    SvaraRadera