torsdag 19 september 2013

Behandling mot Epstein-Barr-virus

Röntgen visade att det inte är några mer knölar i min kropp, enda förändringen som syntes var den på halsen. Halten av Epstein-Barr-virus har ökat i mitt blod och mycket talar för att det är boven i dramat. Men för att helt utesluta att det är cancer i knölen måste jag vänta på svar från biopsin som tyvärr inte blev av idag som planerat, utan ska ske i morgon. Då är det också bestämt att jag ska få Mabthera i dropp som behandling mot viruset.

Jag är självklart lättad att röntgen inte visade på fler misstänkta tumörer, jag orkar inte ens tänka på hur det skulle ha känts att ha fått ett annat besked. Men jag kommer inte att kunna andas ut helt förrän jag får reda på vad knölen på halsen verkligen är för något.

1 kommentar:

  1. Tack för att du delar med dig. Blir så glad för att röntgen var human emot dig. Hoppas nu att knölen är en virusreaktion som du får behanling för. Nu är du på väg att ta framåtsteg igen Jenni, från att fått backa tillbaka några meter under senaste tiden. Håll ut, du sitter snart i sadeln på din skimmrande kompis igen.
    Vän på nätet

    SvaraRadera