måndag 9 september 2013

Trött och blodfattig

Mina blodvärden har sjunkit ännu mer och det känns. De senaste dagarna har jag blivit allt tröttare. Det spänner i tinningarna och när jag går i trappor eller uppförsbackar dunkar det i huvudet. Det känns inte heller så kul att veta att jag blir mer och mer infektionskänslig för varje dag eftersom mina vita blodkroppar minskar stadigt. Jag får försöka vara så försiktig jag kan för att slippa bli sjuk.

Läkaren jag talade med om mina nya provsvar tror fortfarande att det är medicinerna mina sjunkande blodvärden beror på, och då särskilt Valcyte, mot virus. De vill inte att jag ska sluta med de tabletterna förrän viruset är borta och därför måste jag försöka hålla ut ett tag till. Men i morgon ska jag få blod och trombocyter och då kommer jag förhoppningsvis få lite krafter tillbaka.

2 kommentarer:

  1. Ja du Jenni, är det något man behöver när man är i en återhämtning, så är det tålamod, tålamod och åter tålamod. Men nya trombocyter tar nog kål på viruset och blod blir man ju alltid pigg av. Läkaren har säkert rätt, att det är medicinerna - och det är skönt med en förklaring. Läste att det kunde ta mellan 6-12 månader att återhämta sig helt efter det du gått igenom, fast det blir bättre och bättre under tiden förstås :-)!
    Nu har jag en egen hemsida - föreläser, utifrån min egen erfarenhet och utbildning och för att hjälpa andra i sin återhämtning - fast då mer allmänt, att bygga upp sig. wwww.levhelalivet.com.

    Önskar dig massor av tålamod och tillförsikt!
    Kram från Kerstin

    SvaraRadera
  2. Förstår att det känns tungt i dubbel bemärkelse, både fysisk och psykisk.
    Jag kan själv känna en vanmakt när du beskriver att du måste ta medicinen för att stå emot yttre hot och samtidigt försvagas av biverkningarna. Vi måste se framåt och tro att du snart kan slänga den burken för gott.
    Vän på nätet

    SvaraRadera