lördag 23 februari 2013

Strålningen skjuts upp

Strålningsstarten kommer att dröja ytterligare några dagar. Läkaren på strålningsavdelningen ville diskutera behandlingen med min läkare från Uppsala eftersom de upptäckte att det nya strålfältet överlappas av områden där jag varit strålad förut.

Jag tycker självklart att det är bra att man är noggrann innan behandlingen startar, men det känns frustrerande att det ska gå ytterligare flera dagar innan det kommer igång. Det känns som att tiden bara går, inget händer och tumören kan frodas i lugn och ro. Visserligen har min läkare sagt att tiden inte är avgörande i det här läget, men jag tycker inte att det känns bra. Hur vet man det egentligen? Man vet ju inte ens varför cancern uppstår. Det kan ju inte vara positivt att det dröjer lång tid i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar