lördag 26 oktober 2013

Virus, virus, virus....

Jag hostar så att jag kräks. Andningen är rosslig och jag är rädd för lunginflammation. Läkaren hörde ett svagt pipljud i ena lungan och till veckan tyckte hon att jag skulle göra en röntgen. Jag skulle vilja göra det nu med en gång, önskar att det inte vore helg på sjukhuset och ett jätteprojekt att få till något sådant.

Dessutom har det blossat upp en massa värkande blåsor i munnen. Förmodligen något virus det med.

När jag var i Uppsala fick jag veta att en del av cytomegalovirusen i mig är resistenta mot medicinen jag tar, men än så länge minskar det totala antalet virus bra ändå. Tyvärr känner jag ingen skillnad. Lika trött, samma låggradiga feber då och då.

Min häst är i alla fall inte halt längre. Bara jag blir frisk kan jag snart rida igen.

5 kommentarer:

  1. Tummen ner för detta ihållande virus. Undra på att du känner dig trött och orkeslös som måste brottas med cyto....viruset. Hosta och kräkningar tar på krafterna. Med antibiotika så blir du nog bättre och kan ta den där hälsosamma ridturen. Förstår om det känns motigt men låt inte det negativa ta största utrymmet i din auora, för det är inte du. Du är viljestark och positiv i grunden.
    Vän på nätet

    SvaraRadera
  2. Usch, det låter motigt. Hoppas du ska slippa lunginflammation och att blåsor, feber och hosta snart försvinner! Hoppas att det varit soligt och varmt hos dig också idag så du kanske kunnat få i dig lite frisk höstluft! KRAM!

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Jäkla virus!!! Av ihållande virus blir man ju hängig och orkeslös i vanliga fall och det tar ofta tid och man får till svar att det ska ha sin gång. I ditt fall måste det vara än tuffare när du så väl behöver känna dig lite piggare för varje dag. Jag undrar, vad finns att ta till vid resistenta virus?
    Skönt att din häst är piggare! Får du bukt med dina virus så är du snart på hästryggen! Jag ser fram emot en sådan bild på dig och din "sagohäst" under mörka november nu när vi ställer om klockan.
    Medresenären

    SvaraRadera
  4. Hej. Jag är ny här på din blogg. Vill bara önska dig ett krya på dig. Hoppas du blir frisk snart. Kram Maria

    SvaraRadera