torsdag 17 oktober 2013

Konvalescenter

De senaste dagarna har jag känt mig hängig med envis hosta, snuva och feber. Kanske är det cytomegaloviruset som spökar, eller så har jag fått en av alla höstförkylningar som cirkulerar. I måndags fick jag sista droppet mot viruset och nu får jag ta tabletter morgon och kväll istället.

Idag har jag varit på sjukhuset och fått trombocyter. Annars såg mina blodvärden ganska okej ut. I morgon bär det av till Uppsala. Det känns tryggt att bli kollad lite extra. Jag har varit hostig och snuvig så länge nu.

Det har inte bara varit jag som varit krasslig senaste tiden. Min häst stukade hovleden för två veckor sedan och har fått ta det lugnt och äta antiinflammatorisk medicin. Stukningar kan läka långsamt och veterinären sa att det i värsta fall kunde ta månader. Men de senaste dagarna har hon inte haltat så jag hoppas att hon är på bättringsvägen. Det ledsna uttrycket i ögonen har försvunnit och hon ser glad ut igen. Jag ser fram emot när vi båda är friska nog för en ridtur igen!

1 kommentar:

  1. Hej igen! Grattis till bättre blodvärde! Nu blir du säkert piggare även om du känner dig snuvig. Lycka till med kontrollen i Uppsala. Jag känner att nu är du snart på gång och jag hoppas att du nu kan glädjas över ditt blodvärde och att din häst är på bättringsvägen. Det är ett ståtligt djur!
    Medresenären

    SvaraRadera