fredag 1 mars 2013

Rädsla och hopp

Jag ska sugas in i ett svart hål, och jag vet inte vem jag kommer vara när jag kastas ut därifrån. 

Jag vet inte hur jag ska orka. Men det ska gå. En dag i taget kommer jag att närma mig målet - då jag får åka hem igen efter transplantationen, till den nya lägenheten som jag och min pojkvän ska bo i tillsammans. 

Månaderna kommer att gå fort. Jag kommer må bra igen och min kropp kommer att kännas stark och hel. Strax kommer jag att få åka till stallet igen och rida min häst.

Dag kommer läggas till dag och cancern kommer aldrig att komma tillbaka igen.
 

5 kommentarer:

  1. Hej! Ville bara säga att jag gjorde en sct med tysk donator för 1,5 år sedan, pga lymfom. Allt gick över förväntan bra, det var inte alls så jobbigt som jag trodde det skulle bli och idag är jag fortf fri från cancern. Har inte heller några andra fysiska problem efter behandlingen och tränar nu för fullt för att bygga upp muskler mm. Jag tror säkert att du är uppe på hästryggen snart igen efter behandlingen och att detta kommer bota dig! Även de fall där man trott att det varit hopplöst har patienter blivit helt friska tack vare denna superbehandlingen. Kram! / Jasmine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt att höra att du fortfarande är cancerfri och att behandlingen gick bättre än du trodde. Jag har läst så mycket om jobbiga biverkningar att jag blivit väldigt rädd för behandlingen, känns lugnande att höra att det inte alls behöver bli så. Kram/ Jenni

      Radera
    2. Ja det finns väldigt mycket olika saker man kan drabbas av och jag var också väldigt rädd innan. Men jag fick inte ens feber under isoleringstiden och väldigt lite svamp i mun/svalj som man annars kan få stora problem med (och ont av). Det gjorde att jag kunde äta själv under hela tiden och återhämta mig bra. Tog även promenader varje dag på kvällarna vilket var oerhört skönt. :) /Jasmine

      Radera
  2. Ja så ska det bli! Här är en blogg av en kille som gjorde allogen transplantation för återfall i Hodgkins för 5 år sedan!

    http://www.thejournalofaprizefighter.com/

    Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset Louise! Så skönt att läsa om någon som i princip är friskförklarad efter den här behandlingen!

      Radera