fredag 24 maj 2013

Tredje juni...

...är dagen då jag ska åka till Akademiska sjukhuset i Uppsala och påbörja förbehandlingen inför den allogena stamcellstransplantationen. Det känns bra att det snart dra igång. Förhoppningsvis ska allt gå bra så att jag kan vara hemma igen efter några veckor. I bilen, på väg till stallet, tänkte jag att det här kommer att gå bra. Jag känner mig stark, jag har alla förutsättningar för att klara det här. När jag skriver det känner jag ändå en rädsla fladdra till i bröstet, som om det är övermodigt att tänka så...

Min förkylning är på väg bort och jag har en bra känsla i kroppen. Idag var det varmt och soligt och jag kände mig frisk nog att rida ut på hästen. Vi tog en lugn skogspromenad, då jag kunde koppla av medan hon själv passade på att nafsa efter så många späda löv hon kunde komma åt längs stigen. När jag blir inlagd på sjukhus kommer hon få strosa i hagen och skötas om av mina föräldrar. En titt i kalendern och jag inser att det inte är många ridturer kvar innan jag får säga hejdå för ett tag framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar