fredag 19 april 2013

Tredje behandlingen med Adcetris och potentiell stamcellsdonator hittad!

Fick veta idag att det har hittats en potentiell donator av stamceller till mig. Men innan personen blir helt godkänd ska det göras en hälsokontroll. Jag håller tummarna för att allt ska se bra ut och att jag passar i hop med personen så bra som möjligt. Då kommer nog transplantationen kunna göras i juni, som planerat.

I går fick jag tredje dosen med Adcetris. Halten av mina vita blodkroppar hade stigit till en tillräcklig nivå för att behandla. Precis som tidigare fick jag en allergimedicin förebyggande innan droppet satte igång. Jag fick halva dosen jämfört med tidigare, men blev ändå väldigt trött. När jag vaknade i morse känner jag en lätt sugande känsla i magen och lite huvudvärk, men det känns ganska okej hittills.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar