onsdag 17 april 2013

Sprutor för immunförsvaret

Efter den senaste behandlingen med Adcetris har jag tagit sprutor för att stimulera benmärgen eftersom mina vita blodkroppar sjönk till en så låg nivå. Jag har tagit dem själv i magen, vilket är lite obehagligt, men det har gått bra. Men trots sprutorna hade jag låga värden nu igen. I dag fick jag lämna blodprover på nytt för att se om värdena har stigit till en tillräckligt hög nivå för att starta behandling tre i morgon som planerat.

De senaste dagarna har jag annars mått riktigt bra. Jag har varit ute ganska mycket och inhämtat vårtecken, ridit ut på stigar i skogen.

Det känns som om tiden går fort. Juni närmar sig och stamcellstransplantationen. Jag tänker mycket på det, och är rädd för hur det blir efteråt. Men det finns inget alternativ än att bara ge sig in i det och hoppas på det bästa.
Än så länge har jag inte hört något om hur det går i sökandet efter en stamcellsdonator. Jag ska mejla min läkare idag och fråga om de har hittat någon.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar