onsdag 24 april 2013

PET-röntgen och mindre illamående

Sex dagar har gått sedan jag fick senaste behandlingen med Adcetris och jag mår hyfsat, mycket bättre än vad jag gjorde förra gången. Då hade jag en illamåendekänsla i flera dagar, men den har varit mycket mildare än sist. Kanske beror det på magkatarrmedicinen jag börjat ta, Omeprazol? Det är skönt i alla fall att slippa må så där dåligt. Fortfarande känner jag inga andra biverkningar.

Igår fick jag göra en PET-undersökning för att se hur effektivt Adcetris egentligen har varit. Det dröjer några dagar innan jag får svaret och jag hoppas att canceraktiviteten i princip är borta. I början av maj har jag fått kallelse till Akademiska sjukhuset i Uppsala för att göra en grundlig hälsoutredning. De kommer att titta på bland annat hjärta och lungor och andra viktiga organ för att se så att min kropp kan klara påfrestningarna som stamcellstransplantationen kommer att innebära.

Än så länge har jag inte hört om donatorn de hittade blev godkänd. Jag tror det kommer att kännas bra när jag har ett datum på pränt när transplantationen ska bli av, så att jag kan ställa in mig på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar