torsdag 20 december 2012

Lycka #1 - Familj och vänner (även fyrbenta)

Lycka är ett ord som rymmer många känslor och ting. I den här bloggen kommer jag lista sådant som gör mig glad, både stora och små saker. Nummer ett i listan är självklar och det första jag tänker på: Min familj och mina vänner.

Dessa underbara människor har varit ett enormt stöd för mig. De har hållit mig sällskap på sjukhuset, lyssnat när jag varit ledsen, stöttat och hjälpt mig med sådant jag själv inte orkat med. Jag är väldigt tacksam för det.

Hälsa är det viktigaste hör man ofta. "Den friske har många önskningar, den sjuke bara en." Jag håller med. Men jag föreställer mig att det finns något värre än att vara sjuk, och det är ensamhet, att känna att ingen bryr sig om en. Jag har alltid fått stöd, omtanke och kärlek från människor runt mig och jag vet inte hur jag hade klarat hålla modet uppe annars.

Sedan finns det andra små saker som ger mig kraft i vardagen. En sådan sak för mig har varit mina djur: Hästarna, hunden Bessy och bondkatten Lillen. Hästarna ger mig livsglädje och frihet när jag är ute och rider och Bessy får mig alltid på gott humör. Finns det något djur som är så smittande glad som en hund? Eller något mer rogivande än en spinnande katt? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar