tisdag 18 december 2012

I väntan på provtagning

Jag är i Uppsala för att göra en ny biopsi. Sjukhuset är överbelagt med patienter och vi är fem patienter i samma rum. Alla är äldre än jag, de flesta sover. Ingen säger något. Jag har lång resväg och därför är jag här en dag i förväg för att skrivas in. Tidigt i morgon bitti ska biopsin göras. Det är ett stick i magen under lokalbedövning för att ta ut en liten bit av körteln.

Förra gången fick jag panik just när sticket var gjort. Det gjorde inte ont, men det var en så obehaglig känsla när sprutan liksom sköts in i magen och jag kändes hur något grep tag och drog ut. Jag hade inte fått något lugnande innan, men det ska jag få den här gången. Jag hoppas att de inte snålar på medlet, jag skulle vilja vara helt bortdomnad och inte känna någonting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar