tisdag 10 februari 2015

Medlemsträffsansvarig för Ung Cancer

Som cancerdrabbad har det betytt jättemycket för mig att få träffa andra unga i samma situation. Jag har fått känna att jag inte är ensam, och att få prata med någon som vet precis hur det känns har gjort att jag känt mig starkare efteråt. Att träffa andra med cancer har inte på något sätt varit några depp-möten, även om det ibland kommit tårar. Livsglädje och gemenskap har varit den bestående känslan efteråt.

Därför känns det extra kul att jag nu ska vara med och bidra till att sådana möten. Jag ska nämligen ansvara för Ung Cancers medlemsträffar i Värmland under våren. Du som är intresserad kan läsa mer på Ung Cancers hemsida, www.ungcancer.se, där det kommer att komma datum och mer information inom kort. Där finns det också information om andra platser i Sverige där Ung Cancer har träffar, både för drabbade och för anhöriga.

Jag känner mig så pepp! Ung Cancer gör verkligen skillnad, och det känns meningsfullt att bli en del av det arbetet.


Under helgen var jag på utbildning med Ung Cancer tillsammans med andra medlemsträffsansvariga från hela landet.
Foto: Ung Cancer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar