onsdag 4 februari 2015

Arbetsträning eller jobbsökande?

Jag har snart arbetstränat i tre månader, på en nyhetsredaktion där jag jobbade som reporter innan jag blev sjukskriven. Till en början var det ett par timmar per dag, men nu stannar jag lite längre, blir kvar över lunchen och en bit in på eftermiddagen.

Den senaste tiden har jag oroat mig väldigt mycket för det här med jobb - hur jag ska kunna bli anställd någonstans efter en så lång sjukskrivning, hur det kommer att gå ekonomiskt, om jag kommer orka och så vidare... Om jag går för snabbt fram så är jag rädd för att bli stressad och må dåligt, samtidigt som jag funderar över om jag kanske klarar mer än vad jag tror.

Till slut kom jag fram till att jag vill fortsätta med arbetsträningen ett tag till och vänta med att söka jobb, och det gick både Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan med på. Jag ska gradvis göra längre dagar och till sommaren är målet att jag ska få ett sommarvikariat och jobba på riktigt. Det känns som en bra plan. Trots all snö utanför så är sommaren inte så fasligt långt bort trots allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar