onsdag 18 februari 2015

Det bästa jag vet

Att rida min häst är det bästa jag vet, särskilt de dagar då allt stämmer och det känns att vi gör framsteg. Idag var en sån dag - jag hittade ett lugn i ridningen och Baluba lyssnade på allt jag bad om. Jag längtar redan till nästa ridpass!

Sedan finns det förstås dagar då kommunikationen inte är lika bra. Som när Baluba bestämde sig för att stegra sig på uteritten häromdagen, då tyckte inte matte att det var så jättekul. Och under den mörka, blöta, och isiga årstiden kan det kännas trögt att varje dag åka till stallet. Men det räcker att jag stannar hemma en dag, och sedan längtar jag dit igen.  

Det ger väldigt mycket positiv energi att ha en hobby som man verkligen brinner för, och jag tror inte att jag skulle må så bra som jag gör idag om jag inte hade haft hästen och ridningen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar