måndag 24 november 2014

Röntgensvaret jag väntade på

Telefonen ringer när jag är i stallet. Dolt nummer. Aaaaah!

- Kan du prata? frågar läkaren i luren som berättar att han ringer från Blodmottagningen i Uppsala.
 - Ja, svarar jag och sätter mig på huk på stallgolvet.

Tankarna far genom huvudet. Herre gud vad får jag höra nu, låter han inte lite allvarlig på rösten????!

- Jag vet inte om du har fått svaret ännu på den röntgen du gjorde av ländryggen...
- Nej, säger jag och stålsätter mig för det värsta.

Men det värsta kommer inte. Istället säger han:

- Bilderna var helt normala, vi kan inte se någon förändring alls.

Jag tror knappt mina öron.

Åh vilken LÄTTNAD!!! Gud så UNDERBART!!!

8 kommentarer:

  1. åh va härligt! men vad var det för något de såg först då? är det något som cellgiftet påverkat eller så? men skönt med positiva besked!!!:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :D Det var i samband med att jag fick göra en bentäthetsundersökning som de tyckte att de såg en förtätning i en av ländkotorna. Men bilden lurades väl i mitt fall, och det beror nog på att en bentäthetsundersökning är en röntgen med väldigt låg dos strålning, så det blir inte en speciellt detaljerad bild. Men de ville väl ändå kolla upp det eftersom cancer kan dyka upp i det området. Skönt att det inte var så!

      Radera
  2. Jippie!!!! Så glad för din skull!!

    SvaraRadera
  3. Hej Jenni!

    Stor lättnad för oss som följer din blogg och tröstefullt för de som är i samma situation som du! Tänk att får ett sådant positivt besked efter en tid av stor vånda! Bästa tänkbara julklapp till dig och dina anhöriga. Krama om din kille och njut av nuet!
    En riktigt God Jul och ett lika Gott Nytt År!

    Medresenären

    SvaraRadera
  4. Bästa adventsgåva du kan få!!
    Jag är så glad för din skull.
    Njut av det positiva.
    Vän på nätet.

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket allihopa! Tack för all peppning och för att ni följer min blogg. Kramar <3

    SvaraRadera
  6. Åh vad fantastiskt!! Stor kram på dig

    SvaraRadera